FAQ
-
De ce outsourcing? 10 motive pentru a transmite datoria către PfB Collection
1. Economisiți timpul, resursele financiare și umane, ceea ce vă permite să direcționați toate ”economiile” către principalele activități ale companiei, spre dezvoltarea afacerii dvs;
2. Planificăm obiectivele până la momentul de intrare a portofoliului în lucru;
3. Creșterea ratei de rambursare a datoriilor existente;
4. Îmbunătățirea fluxurilor financiare ale companiei dumneavoastră;
5. Reducerea costurilor angajării de personal suplimentar și a costului întreținerii acestuia;
6. Menținerea loialității clienților față de compania dvs, datorită procesului de colectare fără conflicte;
7. Acționăm rapid și eficient, grație informațiilor obținute ca urmare a propriei experiențe;
8. Conlucrarea directă cu executorii judecătorești cu înaltă calificare și monitorizarea acțivităților acestora;
9. Cooperarea cu o echipă de profesioniști;
10. Recomandările de la partenerii noștri vorbesc de la sine. -
Gestionarea creanțelor debitoare
Creanțele nerambursabile aduc pierderi.
Datoria restantă încetinește creșterea în afaceri și impune luarea unor măsuri pentru colectarea acestora, se impun cheltuieli suplimentare. ( sevicii juridice, costuri juridice etc.).
Pentru a asigura solvabilitatea normală a înterprinderii este necesar un sistem eficient de gestionare a creanțelor. Cea ce prezintă un set de măsutri care vizează rezolvarea scopului principal: prevenirea creanțelor neperformante.
Soluționarea ei implică, implimentarea atât a măsurilor de colectare cât și a măsurilor preventive.4 Metode de gestionare a creanțelor.
Utilizarea lor implică prezența unor datorii deja formate. Acest statut capătă obligații numai după expirarea scadenței sale. Gestionarea creanțelor deja formate conține un set de măsuri pentru colectarea acestora.
- Inventarierea datoriilor. Orice companie trebuie să monitorizeze și să analizeze în mod regulat decontările cu contrapartidele. Acesa permite să identificați în timp util datoriile restante și să luați măsuri pentru colectarea acestora.
- Conlucrarea cu debitorul. Lucrul în acest domeniu se reduce la studierea contractelor, determinarea termenelor pentru îndeplinirea obligațiilor, verificare plăților, informarea părților despre starea conturilor.
- Analiza Cheltuielilor de colectarea. La detectarea unei creanțe restante merită să se analizeze cheltuielile de recuperare a acesteia. Luați în considerație timpul pentru aceste proceduri și problemele care vin cu ele.
- Verificarea capacității de plată. Gestionarea creanțelor include și verificarea solvabilității. Primul lucru ce urmează a fi făcut este să se verifice la faliment și lichidare.
-
Recuperarea creanțelor
Recuperarea Creanțelor include 5 etape:
• Pre collection – trimiterea SMS și IVM cu câteva zile înainte de plata programată
• Soft Collection – apeluri telefonice către debitori cu privire la data planificată a plății cu stabilirea motivelor de întârziere atunci când datoria e de la 1 la 60 zile.
• Field Collection – comunicarea de facto cu debitorul în cazul întârzierii plății de la 60 la 120 zile
• Legal Collection – întocmirea și depunerea cererii de chemare în judecată, reprezentarea juridică, obținerea titlului executoriu
• Hard Collection –procedura de executareAlternativa la algoriltum prezentat mai sus este una din următoarele obțiuni:
1. Adresarea la recuperatori
- În baza unui acord - toate actele pentru recuperarea creanțelor sunt transferate contra cost ce depinde de suma datoriei recuperate.
- Vânzarea (cesiune) În cazul dacă nu doriți să vă ocupați de litigii și proceduri de executare, puteți vinde active de creanță unei agenții de colectare sau unei persoane cointeresate. Vânzarea creanțelor se efectuează cu o reducere destul de mare. În acest caz toate dificultățile și costurile de colectare sunt impuse compărătorului datoriei. În același timp, creditorul primește „bani reali” o parte din datoria esențială în același moment.
2. Anularea. Creanțele nerambursabile cu termen de prescripție expirat și datoriile nerecunoscute de executori judecătorești ca fiind imposibile de recuperat se anulează. Nu pot sta la infinit în bilanț -
Cesiunea – Cesiunea creanței (vânzarea datoriei)
Primirea accelerată a mijloacelor bănești contribuie la îmbunătățirea numeralului (cash flow) și asigurările unei acoperiri parțiale a datoriilor recunoscute ca neâncasabile.
Cui i se adresează? Compania și organizația, care prin urmare a activităților sale acumulează portofoliu de datorii compromise.
Reprezentarea și protecția intereselor clientului în instanța de judecată și alte organe competente. Acest proces include:- Analiza și formarea cauzei; întocmirea și expedierea cererilor de soluționare prealabilă, întocmirea și depunerea cererilor de chemare în judecată
- Inițierea procesului în instanță
- Obținerea documentului executoriu și transferarea cauzei la etapa de executare silită
-
Am beneficiat de un credit bancar, iar colectorii mă sună. De ce?
Datorită întârzierii la plata împrumutului, debitorului i se formează o datorie restantă. Într-o astfel de situație, creditorul (banca, organizația de creditare nonbancară) are dreptul să angajeze o companie de colectare pentru a recupera datoria formată.
Dacă ați fost telefonat de către un angajat al unei companii de colectare, înseamnă că creditorul a transferat datoria în gestiunea unei companii de colectare -
În baza la ce colectorii, pot cere datoria?
Contractul de mandat– în baza acestuia reprezintă interesele creditorului și îi furnizează servicii pentru restituirea datoriei restante cu titlul oneros.
Acord de cesiune (cesiunea dreptului de creanță) – reprezintă că compania de colectare v-a răscumpărat datoria și că toate drepturile creditorului inițial sunt transferate către acesta. Acum va trebui să rambursați datoria către compania de colectare.
-
Din ce constă suma datoriei?
La obținerea unui împrumut, încheiați un contract de împrumut cu creditorul, în care sunt stipulate condițiile, valoarea, termenul, dobânzile, plata lunară etc. Dacă aveți o datorie, înseamnă că ați încălcat una sau mai multe condiții contractuale: ați omis o rată, sau ați făcut-o mai târziu sau nu ați efectuato de loc.
Datoria dumneavoastră poate fi formată din: suma datoriei principale + dobânzi+diverse comisioane pentru obțiuni și servicii suplimentare contractate în cadrul împrumutului.
Totodată, pot fi incluse dobânzi și penalități acumulate pentru întârzierea efectuării plăților la împrumut, în conformitate cu condițiile contractului de împrumut.Pentru a primi o informație veridică, venim cu recomandarea să contactati un consultant, deoarece suma datoriei se poate modifica zilnic.
-
De ce ar fi necesar să comunic cu colectorii? Dacă pot să nu răspund la apeluri.
Conlucrarea cu compania de colectare este benefică însuși pentru debitor.Scopul recuperatorului – este de a conlucra cu debitorul pentru a găsi și a oferi condiții optime pentru rambursarea datoriilor, inclusiv prin posibilitatea de a acorda o reducere sau un program de plată mai flexibil. În cazul dacă nu conlucrați și nu plătiți datoria, creditorul are dreptul să înainteze în judecată debitorul, să obțină titlul executoriu și apoi să îl transfere în gestiunea executorului judecătoresc. Acest lucru atrage după sine consecințe ca aplicarea sechestrului pe conturi, confiscarea proprietății, aplicarea interdicției de a părăsi țara. Datoria restantă se reflectă asupra istoriei dvs creditare și dacă veți decide în viior să luați un nou împrumut, veți primi refuz.
Cooperarea cu agenția de colectare vă va ajuta la corectarea situației neplăcute create. Puteți efectua plăți lunare la un program convenabil pentru dvs.
-
Vă vor ajuta anti-colectorii să scăpați de datorie?
De fapt agențiile anti-colectare sunt birouri juridice care prestează servicii de consultanță. Ele nu pot influența dimensiunea datoriei și disponibilitatea acesteia, la fel și procesul de colectare. Dreptul de creanțe aparține creditorului și acesta este în drept să intreprindă toate acțiunile legale posibile de colectare în procesul de rambursare a datoriei. Când solicitați serviciile anti-colectorilor, nu uitați că achitați doar pentru consiliere și sprijin legal. Acest lucru va întârzia plata, dar nu vă va scuti de rambursarea obligatorie a datoriei.
-
Ce ar trebui să fac dacă am dificultăți financiare temporare și nu pot achita?
În unele cazuri datoria poate fi restructurată, dacă din motive obviective și fondate nu puteți achita integral datoria, puteți să o restructurați. Specialiștii noștri vă vor îndruma detaliat despre această posibilitate și vă vor oferi un grafic optim de achitare.
-
Dacă sunt telefonat despre o datorie deja achitată?
În situația dată, urmează să ne contactați la nr. de telefon 068 11 15 35 și să ne comunicați la ce număr de telefon sunteți apelat și pentru ce nume este datoria, sau să ne scrieți la adresa de e-mail debt@pfbc.md unde indicați nr. de telefon și numele. Noi vom verifica informația.
-
Cum să devii angajat PFB Collection?
Toate posturile vacante ale companiei sunt postate pe site-urile de căutare a locurilor de muncă. Pentru a examina un canditat la o funcție vacantă, trebuie să primim CV la e-mail hr@pfbc.md. Dacă îndepliniți cerințele declarate, atunci recruterul nostru vă va contacta și comunica despre următorii pași.
-
Compania dumneavoastră are instruire sumplimentară?
Da sigur! În cele din urmă toți angajații urmează o iunstruire obligatorie de inițiere, la fel organizăm instruiri despre EXCEL, rezistență la situații stresante, Microsoft Office 365 etc.
Activând la noi, înveți în mod constant lucrurile noi.
Scopul nostru – să vă ajutăm să deveniți un specialist bun în domeniu. -
Care sunt perspectivele de carieră în compania dumneavoastră?
Evaluăm fiecare angajat pe baza performanței sale. Dacă contribuiți la dezvoltarea companiei, sunteți resppnsabil și executiv, atunci la deschiderea unei poziții de TOP te considera mai întâi pe tine. Suntem pentru promovarea colegilor noștri pe scara carierei.
-
Care sunt condițiile dumneavostră de muncă?
Avem oficiu nou. Locuri de muncă confortabile. Pentru angajați organizăm cel puțin 2 evenimente corporative pe an, organizăm instruiri educaționale, comandăm dulciuri în oficiu. De asemenea avem o bibliotecă corporativă cu noutăți ale literaturii de afaceri.
-
Care este atmosfera în oficiu?
Suntem amuzanți și prietenoși! Echipa este tânără și dinamică. Și de fapt suntem pe aceași lungime de undă!