Practica mondială: cum se schimbă serviciile de colectare și percepția acestora.

None

În ultimii ani, gestionarea datoriilor devine o componentă din ce în ce mai importantă a culturii financiare. Împreună cu aceasta, se schimbă și serviciile de colectare, precum și percepția asupra lor, atât din partea creditorilor, cât și din partea debitorilor.

Sectorul serviciilor de colectare se află într-o dezvoltare activă și stabilă.

Primele încercări de implementare a CRM în procesele de recuperare au început în anii '90, când afacerile au început să conștientizeze importanța gestionării eficiente a relațiilor cu clienții, inclusiv în ceea ce privește obligațiile datornice. Mai târziu, în anii 2000, cu dezvoltarea sistemelor CRM mai specializate și a software-ului adaptat necesităților specifice ale agențiilor de colectare, a început o extindere semnificativă și o standardizare a utilizării sistemelor CRM în industria managementului datoriilor.

Progresul tehnologic joacă un rol cheie în schimbarea metodelor și abordărilor în recuperarea datoriilor. Agențiile de colectare moderne folosesc activ automatizarea proceselor, analiza datelor și algoritmii de învățare automată pentru a-și optimiza activitatea. Acest lucru le permite să interacționeze mai eficient și mai prompt cu debitorii și să gestioneze portofoliul de datorii.

PfB Collection rămâne singura companie de colectare din Republica Moldova cu un proces automatizat de recuperare și control al operațiunilor la toate etapele lucrului cu debitorul.

Percepția serviciilor de colectare evoluează de zeci de ani.

Atitudinea față de serviciile de colectare se transformă și ea. Dacă în urmă cu 20-30 de ani contactul cu colectorii era asociat cu sentimentul de frică sau chiar de rușine, astăzi această interacțiune este din ce în ce mai des percepută ca o parte naturală a procesului financiar. Oamenii devin mai conștienți cu privire la finanțele lor și înțeleg că colaborarea cu colectorii poate să îi ajute să își rezolve problemele financiare.

Perspectivele și tendințele dezvoltării.

Piața managementului datoriilor se află într-o creștere stabilă, iar volumul pieței globale a crescut cu 2,4% în 2023, la un ritm mediu anual de 2,1% în ultimii 10 ani. Odată cu dezvoltarea noilor tehnologii, apariția organelor de reglementare și a legislației în domeniu, precum și cu schimbarea atitudinii față de serviciile de colectare printre populație, se poate anticipa o continuare a perfecționării acestei industrii. Agențiile de colectare vor continua să urmărească abordări mai flexibile și orientate către client, companiile vor externaliza o parte tot mai mare a portofoliilor lor și în etape mai timpurii, iar debitorii vor deveni tot mai conștienți de importanța comunicării regulate cu colectorii pentru soluționarea problemelor lor financiare.

Statisticile mondiale și tendințele observate indică faptul că serviciile de colectare joacă un rol din ce în ce mai important în lumea financiară modernă. Gestionarea eficientă a datoriilor necesită o colaborare între debitori și colectori, iar tehnologiile moderne fac acest proces mai transparent și mai eficient pentru toate părțile implicate.

Dacă vă confruntați cu probleme în ceea ce privește recuperarea datoriilor, nu ezitați să ne contactați: 022-88-51-53, sales@pfbc.md. Specialiștii noștri vă vor ajuta să găsiți soluția optimă pentru recuperarea datoriilor și pentru restabilirea stabilității financiare a companiei dumneavoastră.

Back